17 d’octubre 2004

He assassinat en Hole Carter

Parlo, obviessemeunt, de TRES.

Acabo d'enviar el meu fragment al senyor Orteu i crec que dec als nostres milers de lectors fidels una explicació.

Resumint: Singenfische, a través de Carter, descobreix que els tres herois no saben que llur mapa no és un mapa d'un tresor. Aleshores el decapita i paga al traidor Mpàrius Sperra trenta monedes d'or. L'enigmista pateix un accés de remordiment i canta.

Per què he matat en Carter?

Per motius morals. Estic fins el barret que a TRES passin coses greus sense conseqüència. És com si, posem per cas, Farruquito atropella i mata un peató i no només no va a la presó sinó que continua actuant arropat per multituts que reclamen que se'l deixi en pau, que prou patiment té ja.

Doncs he matat en Carter per retratar moralment el malvat Singenfische i el traidor Sperra. I, modestament, m'ha quedat brillantíssim. Singenfische ha quedat retratat com un assassí despietat i Sperra com un Judes.

Al ritme d'escriptura que portem amb una mica de sort arribarem a temps a la Fira de Francfort l'any que Catalunya sigui país convidat d'honor. Ja ens veig passejant per la catifa vermella, envoltats de flaixos i caça-autògrafs!

A més a més, quin lloc millor que la Fira per donar a conèixer mundialment la nostra magna obra? Ja sabem que a Catalunya (i a Espanya) no ens valoraran correctament, però, ah!, quan ens tradueixin a les llengües eslaves, centreeuropees o angleses! Ja serà un altre cantar! Allà la gent és neta i educada i sap apreciar el que és bo i bo i bo.

PS- Senyor Salvadó, m'importa ben poc la seva afició al "The Age of Empires". Ara no vulgui desmuntar d'un ploumasse la seva fama de miserable alcohòlic. No en va el lumpen del Raval el coneix com "el tío que se duerme por la calle y es fácilmente atracable". I respecte a la meva medicació vostè no n'ha de fer res. No m'automedico. El metge diu que el tractament va força bé i les pastilles em fan millor persona i m'ajuden a rehabilitar-me.