30 d’octubre 2004

Hem d'escriure en espanyol

Li parla el senyor Perelló (l'alt):

Senyor Salvadó: No vull polemitzar més sobre si la seva dieta és o no és mediterrània. Això ja ho decidirà el seu oncòleg. En el que sento discrepar de vostè és sobre el tema de Lord of the Dance. Molt em temo que The Return of the King no és cap disc de l'aclamat artista celta sinó la tercera part de la trilogia de Carl Sagan El Senyor dels Anells. M'havien parlat força bé de LP Lord of the Dance live at Spa Francorchamps o del disc d'estudi Dance 'til you sweat. No em sé decidir. Els venedors d'El Corte Inglés no m'inspiren confiança: suposo que em recomanaran el més comercial. Què n'opina?
Respecte a la paternitat del senyor Orteu no m'agradaria equivocar-me, però tot indica que en el moment del coit ell es trobava fora de Barcelona, a les V Jornades Episcopals Tierno Galván.

I ara parlem de TRES:
El senyor Orteu sembla més interessat en subdirigir el programa de televisió de l'AC que en centrar-se i fer rular la novel·la que ens ha de fer famosos a escala internacional. I justament perquè ens mereixem l'èxit a escala internacional els vull proposar que a partir d'ara escrivim aquest blog en castellà i, qui sap, presentar TRES als premis Planeta del pròxim any. A la internet hi ha eines de sobres que ens poden permetre escriure en castellà sense excessiva dificultat. Jo, galantment, m'ofereixo a ser el primer de provar-ho.

¿Qué se les antoja?
Ahora que los mandamasés de doquier han rubricado la Carta Magna Europea y que las fronteras se han ido a orris hemos de ser concientes de la importancia del idioma castellano, ¿hoy? TRES nos pide a gritos pelados ser escrita en castellano caro es un libro ambiciozo. Demuestremos que los escritores catalanos podamos escribir e publicar en castellano!

El catalano es a la UVI, o esto dicen los estudiadores de la lengua. Y si no me crean les instigo a comprobar que la lengua y el contenido van de la manita o, el que es lo mismo, el mediano es el mensaje: vean y pasen este ejemplo de decadencia pequeñito-burguesa autocomplaciente. Supongoso que vd., señor Salvadó se sentirá identificado totalmente con el autor de esta aberración.

Señor Orteu, nomás una postrer demanda: haga circular TRES de una metida vez!

Actualment escoltant: Astrud - Tractor amarillo
Actualment llegint: Pío Moa - ¿Por qué pintan los gatos?

4 Comentaris:

Blogger Rubèn Novoa i Arranz diu...

a les 6 del mati us lleveu per escoltar la mañana?

31 d’octubre, 2004 02:01  
Blogger Biel Perelló diu...

Estimat senyor Novoa:
No entenc exactament la seva pregunta. No sé si insinua que em llevo a les sis del matí per sentir el programa de Federico J. Losantos. He de dir-li que no el segueixo ja que em posa nerviós el seu defecte a la parla (un defecte greu si tenim en compte que és locutor radiofònic).
M'estimo més escoltar el programa de Ràdio Catalunya d'Antoni Bassas. Sí, digui'm progre, si vol, però que consti que a les vuit en punt poso TV3 per veure el Cuní, que no és tan esquerranós.

31 d’octubre, 2004 02:18  
Blogger Rubèn Novoa i Arranz diu...

Em referia a la lectura d'en Moa i al link a libertadigital..., entenent que com a afegitó esqueia en losantos, però veig que no és del seu gust... segueixin, segueixin...

01 de novembre, 2004 03:38  
Blogger Biel Perelló diu...

Estimat senyor Novoa:

Acabo de veure que és el màxim accionista del nostre blog! Els senyors Orteu, Salvadó i jo mateix li oferim la nostra lleialtat absoluta.
Com a màxim accionista (o Director General) té tot el dret del món a marcar-nos una línia editorial, ara bé, després de visitar el seu notable blog intueixo que vostè és allò que podríem dir "anarco-sindicalista" i ens atorgarà un marge de maniobra.
Per si de cas jo demà mateix començo a llevar-me a les 6 per escoltar La Mañana de Losantos.

01 de novembre, 2004 13:13  

Publica un comentari a l'entrada

<< Principal