25 d’agost 2005

Un efecte òptic o... fantasmes?

Avui he anat a buscar les fotografies del viatge que, recentment, vaig fer als Paradores Nacionales amb la meva senyora. Quan he arribat a casa i les he mirat, el cor m'ha fet un salt. A les sis fotografies que vam fer durant el viatge hi apareixen una mena de taques o formes vaporoses estranyes que, puc assegurar, no eren allà quan es van prendre les instantànies.

Sóc força escèptic pel que fa al món paranormal i no sóc supersticiós. Tot i això m'agradaria compartir amb tothom les fotografies, a veure si algú hi veu quelcom d'estrany o si només es tracta d'un efecte òptic.


Fotografia 1. Presa el 23/7/05 a les 12:35.
Càmera Kodak Instant, objectiu de 37mm. Temps d'exposició 1/50 de segon.
Autor: la meva senyora.

Amb una mica d'atenció es pot veure a l'extrem esquerre una mena de "nebulosa" estranya. He descartat que es tracti d'una aberració òptica, ja que jo tenia el sol de cara.



Fotografia 2. Presa el 24/7/05 a les 10:13.
Càmera Kodak Instant, objectiu de 72mm. Temps d'exposició 1/150 de segon.
Autor: la meva senyora.


Si ens fixem bé, just tocant la tassa que aguanto a la mà es veu un rar efecte com de "difuminat". He mirat els negatius i allà també hi surt.


Fotografia 3. Presa el 24/7/05 a les 14:56.
Càmera Kodak Instant, objectiu de 50mm. Temps d'exposició 1/50 de segon.
Autor: la meva senyora.


Aquesta és més difícil de veure, però també la poso aquí, per si de cas. Al vèrtex dret de la imatge sembla com si la foto sortís "cremada". He descartat que sigui una perforació del propi negatiu.


Fotografia 4. Presa el 24/7/05 a les 19:20.
Càmera Kodak Instant, objectiu de 28mm. Temps d'exposició 1/250 de segon.
Autor: la meva senyora.


Arribem a una que em té desconcertat. Si ens fixem als barrots de la barana, entre el tercer i el quart començant per l'esquerra a mi em sembla veure una mena d'"ombra" amb tot l'aspecte d'un mitjó.


Fotografia 5. Presa el 25/7/05 a les 20:05.
Càmera Kodak Instant, objectiu de 37mm. Temps d'exposició 1/150 de segon.
Autor: la meva senyora.


Personalment aquesta és la que em fa ser més cautelós. L'"estela" que s'aprecia lleugerament a dalt a l'esquerra pot ser produïda per algun avió a reacció.


Fotografia 6. Presa el 25/7/05 a les 22:27.
Càmera Kodak Instant, objectiu de 300mm. Temps d'exposició 1/250 de segon.
Autor: la meva senyora.


En canvi l'última fotografia és la que em té més desconcertat. Potser sóc rebuscat, però tombant la fotografia 90 graus a la dreta es pot distingir una "figura" que a mi em sembla una X.

Repeteixo. Sóc escèptic, però per si de cas m'he comprat una katana.

13 Comentaris:

Blogger el teu bebè diu...

A quins Paradores vau anar vós? Ho dic perquè entre els dies 23 i 25 de juliol vam anar a visitar uns amics i a totes les instantànies que vam prendre hi apareixen unes ombres molt sospitoses.

Jo també em considero escèptic: no podria ser que fos la càmera? Jo no sé quin model teniu vós, però jo tinc una Càmera Kodak Instant (model 500PX), tot i que mai no se m'havia mostrat tan rebeca.

Per cert, la katana és per a vós o per a la seva senyora?

25 d’agost, 2005 03:02  
Blogger Nikochan diu...

No voldria embolicar més la troca, però diria que la primera fotografia, a l'horitzó, deixa entreveure el rostre del senyor Orteu amb un pentinat dels anys vuitanta. La seva mirada desafiant i com de "xuloputes", si em permet l'expressió, em resulta inconfusible. Provi de trucar al programa d'en Josep Cuní, si és que encara el fan.

25 d’agost, 2005 09:52  
Blogger Heidi diu...

Jo sí que voldria embolicar més la troca perquè aquestes fotos, que vostè jura i perjura que va fer durant el període comprès entre els dies 23 i el 25 de juliol, ja les havia vist abans. Concretament, en un post del mes de febrer de 2005. Com s’explica aquest misteri?

I, encara més: no resulta més sospitosa aquesta neu que es deixa veure a l’horitzó en ple (suposat) mes de juliol, que no pas les quatre ombres mal posades?

Atentament,
Sra. Nikochana (o Heidi, o la seva enemiga)

25 d’agost, 2005 10:32  
Blogger Nikochan diu...

És curiós això que alguns teòrics anomenen "visió femenina de les coses". Jo ni m'havia fixat en la neu.

Em resisteixo a creure, senyoreta, que el senyor Perelló s'estigui burlant de nosaltres. Independentment del mes de l'any en què es fessin les fotografies, tingui present una cosa: el Perelló va estar esperant tres dies amb una tassa de cafè congelada a les mans fins que la seva senyora, imagino que poc avispada a l'hora de manipular artefactes tecnològics, va fer les maleïdes fotografies. Un home així no pot tenir mala fe.

A més, no ha pensat que les fotografies poden haver-se fet a Aspen? No m'estranyaria que el Fraga hi construís un dels seus Paradores.

25 d’agost, 2005 10:46  
Blogger Heidi diu...

El que sí que resulta curiós, senyor meu, és la tendència masculina a culpar les dones de tots els mals. Jo crec que si la sra. de Perelló va trigar tres dies a fer les fotos és perquè el sr. Perelló no deuria parar quiet ni un segon. Això explicaria, també, el seu desafortunat pentinat. Tant els homes com les dones sabem que a les perruqueries s’hi ha d’estar molt quietet...

25 d’agost, 2005 11:05  
Blogger Nikochan diu...

Esperi un moment, que consultaré el "què dir si ella et diu".

25 d’agost, 2005 11:08  
Blogger Heidi diu...

Calculo que necessitarà tres dies per trobar una rèplica adient.

25 d’agost, 2005 12:21  
Anonymous Anònim diu...

Jo crec, Sr. Perelló, que aquestes imatges que apareixen darrere seu són degudes a l'influx que els Srs.Andreas Faber Kaiser i Jiménez del Oso tenen sobre tots els Paradores. Ells en van ser uns inestimables usuaris i van deixar la seva empremta en forma d'esperit a la zona. També pot consultar el Sr. Sebastià D'Arbó, conegut esotèric actual que el pot assessorar sobre el fet tan insòlit que ens mostra. "For further information" pot consultar la web: www.elsfolletsdecollserola.com on els més prestigiosos documentalistes hi aporten les seves troballes.

25 d’agost, 2005 19:26  
Blogger vidal sexual diu...

La amnca de llum solar de factor uvb 11 és la causant dels efectes inesperats al fons de la seva imatge.

25 d’agost, 2005 19:31  
Anonymous Senyora Perelló diu...

Gràcies per la seva solidaritat i comprensió, senyoreta Heidi: veig que vostè ha calat en Perelló i el seu desafortunat pentinat a la primera. I Sr. El teu bebè, de moment no necessito cap katana per a res, però hi pensaré per si se m'acudeix alguna cosa que pogués fer amb aquest estri. De totes maneres, agraeixo el seu interès.

25 d’agost, 2005 21:37  
Blogger un home sobrer diu...

Tinc un amic que ven katanes a bon preu.

26 d’agost, 2005 02:58  
Blogger serenets diu...

Jo, senyor Perelló només passava per aquí per saludar-lo i fer-li saber que he anat seguint el seu blog de tant en tant durant aquest llarg agost.
Em fa riure, si senyor!
De pas també el convido a visitar el meu blog
Pensi que me'n recordo de vosté i dels altres 2 i que també us enyoro!
Molts petons
Pont9

27 d’agost, 2005 18:59  
Anonymous sara diu...

mira nen!! tas pegao el pegote!! como te vas a hacer 6 fotos con la misma postura y el mismo fondo??y a diferentes horas?? Esas fotos son de internet y las a pegao con algun programa!!

11 de setembre, 2005 17:51  

Publica un comentari a l'entrada

<< Principal