28 d’abril 2007

Citröen Tiburón

Quan era petit m’agradava molt pujar al cotxe del meu tiet: un Citröen Tiburón. En aquella època els que volien fer veure que eren molt d’esquerres anaven amb altres cotxes, amb escarabats o dos cavalls, el Tiburón era de fatxes.
Ja no es fan cotxes amb noms d’animals. Ni camions. L’últim va ser el Pegaso. Pegaso, sona bé. Aparta’t, que ve un Pegaso. Hòstia, t’apartaves només de sentir el nom. L’últim cotxe amb nom d’animal que recordo va ser el Panda. Vaja mariconada de cotxe. Quina pena.
En el seu Citröen Tiburón el meu tiet fatxa hi va instal·lar un dels primera aires condicionats que hi va haver a Barcelona. Com tirava aquell aire. Li treia tanta potència al motor que només el podia connectar quan s’aturava als semàfors. L’aparell en si ocupava tant lloc que en el maleter no hi cabia res més. Ni la roda de recanvi. La roda de recanvi, al meu tiet, pel que pogués passar, se la guardaven en una benzinera de Palamós.
Quan hi pujava, allò que m’impressionava més del Citröen Tiburón era la forma del volant. No sé com explicar-ho. Era un tub que pujava, es doblegava en forma d’ela i connectava amb el cercle del volant només per un sol punt. Després he vist el mateix concepte en aquestes bicicletes de filferro que venen els ionquis pels carrers.
Una altra cosa sorprenent del cotxe és que era molt baix. Era con estar assegut a terra. Al meu tiet li encantava. Sempre anava molt cremat i mai no es saltava un semàfor. Així que veia àmbar frenava en sec i acotava el cap per veure passar minifaldilles. Que llavors n’era l’època.
Una altra peculiaritat d’aquell vehicle llegendari era el morro, que acabava en punta. No s’ha tornat a fer un cotxe igual, amb aquell morro de punta i molt baix. Quan arribava a l’hospital algú que havien atropellat, els metges ho sabien de seguida. Li veien els turmells destrossats i deien: un Citröen Tiburón. Era un cotxe fantàstic.

5 Comentaris:

Blogger Nikochan diu...

Sempre ens quedarà el Seat León. I l'Opel Tigra, és clar.

28 d’abril, 2007 23:56  
Anonymous SonGoku diu...

I que passa amb el NewBeetle? I els increibles vehicles amfibi o els vehicles oruga? I Fiat Panda ja no el fan? I les enganxines d'animals que els identifiquen (les de Papa no corras), el toro el burro, el gat i els dos conills fornicant amb el missatge fuel-injection... ja no es posen?

03 de maig, 2007 19:27  
Anonymous "el culito" diu...

Ara m'han entrat ganes de comprar-me un Citroën Tiburón d'aquests.

04 de maig, 2007 14:08  
Anonymous Anònim diu...

Deixi d'utilitzar el blog per intentar vendre els seus productes. El citroen tiburón ja no es porta! En canvi, si us interessa, tinc una remesa acabada d'arribar de Trabant versió de luxe.
http://video.google.com/videoplay?docid=-9158103117341857527

08 de maig, 2007 12:50  
Anonymous Anònim diu...

El Tiburón era molt baix, però tenia una palanqueta que permetia pujar-lo dos nivells. Finalment podies passar per llocs on altres cotxes no podien passar. Ai, quin cotxe, jo en vaig heretar un de l'avi de la meva primera "ex"...

21 de maig, 2007 14:55  

Publica un comentari a l'entrada

<< Principal