30 de juny 2007

Vatincan Airways

Qualsevol que hagi passat per un aeroport des del polsegós dia de l'11-S del 2001 ha d'haver-se fet per força aquesta pregunta: Hem de seguir volant? Continuem fabricant avions o ho deixem estar? Si decidim continuar cal fer-ho sobre bases diferents. No pot ser que la Boeing i el Vaticà segueixin ignorant-se.
Mentre les potències colonials europees es repartien els continents, l’Església defensava que el seu monopoli no era d’aquest món. Per això Roma va sentir-se profundament dolguda per l’arrogància dels pioners aeris, que no respectaven el valor simbòlic que té el cel pels cristians. Es veia venir que no seria bona idea enviar fidels a sobre dels núvols i dur-los a visitar al Senyor quan no hi era.
Si els germans Wright haguessin estat frares i l’aeroplà s’hagués inventat en un monestir, l’aviació comercial hauria seguit pautes molt diferents, molt, i ara no estaria en crisi.
La meva anàlisi és estrictament econòmica: el cost que suporta l’aviació per garantir la vida és excessiu. Les companyies aèries no poden continuar garantint la vida perquè la vida és una garantia que no ofereixen en cap altre sector. Vés a un hospital i exigeix a un metge que viuràs. O busca un capellà, mai et dirà: tranquil, que no moriràs. En canvi les hosteses es fan un fart de prometre-ho.
L’aviació laica ja era un negoci ruïnós quan el terrorisme islàmic li va donar el toc de gràcia. No vaig cap valoració moral quan dic que la vida d’un fidel musulmà surt tirada de preu. Per tant, cal rebaixar el preu de la nostra existència. Sé que les devaluacions són doloroses però, fent números, no hi ha cap més manera de continuar volant. L’Ésglésia es quedarà tot el negoci aeri perquè és l’única capaç d’abaratir el cost de les vides humanes occidentals. Aviat entrarem als avions i el pilot ens saludarà: benvingut a bord. Les nostres vides són en mans de Déu. Feliç vol.

4 Comentaris:

Blogger El Gimene diu...

De fet, l'església catòlica és l'única organització que pot garantir satisfacció total passi el que passi. Si l'avió arriba a destí, perfecte. Si no hi arriba, també, perquè amb el bitllet compraries una plaça segura al paradís, per molt heretge que hagis entrat en vida. En cas d'accident, l'extrema unció s'administraria individualment a través dels auriculars individuals. Preu del lloguer dels auriculars: 3 euros.

02 de juliol, 2007 11:03  
Anonymous esteve diu...

Amèn germà...
Amèn!!

Que nostru senyó ens guïi entre els nuvols de la discòrdia i el capitalisme!

De fet hi han vàries aerolínies amb nomenclatura llatina... ho fan per despistar? (air nostrum, air lingus...)

El que diu el gimene és molt encertat, el vol seria car potser, però t'asseguraves el cel!! qué millor?!

02 de juliol, 2007 17:51  
Anonymous "el culito" diu...

Si es tracta d'anar cel, perquè no estavellen directament l'avió contra el terra? O és una pregunta estúpida?

04 de juliol, 2007 21:09  
Blogger Doc Moriarty diu...

Capitán, solo quería decirle que confiamos en usté.


Vuelvo para decirle que seguimos confiando en usté.

No quiero presionarle, pero confiamos en usté.

09 de juliol, 2007 20:38  

Publica un comentari a l'entrada

<< Principal